کاهش ورودی مخازن سدهای کشور/ پرشدگی سدها به  ۵۹ درصد رسید

سخنگوی صنعت آب کشور با بیان اینکه حجم مخازن کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۰ درصدی و نسبت به متوسط ۵ ساله با رشد ۶ درصدی همراه بوده‌ است، افزود: میزان ورودی به مخازن نسبت به متوسط ۵ ساله شاهد کاهش ۱۴ درصدی است.

فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به آخرین وضعیت مخازن سدهای کشور اظهار کرد: هرچند درصد پرشدگی مخازن سدهای کشور در انتهای تیرماه در ۴ سال اخیر بدترین شرایط ۱۰ سال گذشته را تجربه کرده است، اما با بارش‌های مناسب سال جاری موجودی مخازن نسبت به متوسط ۵ ساله در شرایط بهتری قرار دارد.

وی در این راستا تصریح کرد: اجرای دقیق برنامه‌های مدیریت منابع و مصارف حوضه‌های آبریز و هدایت و ذخیره‌سازی سیلاب در مخازن سدها، موجب شد تا مقطع کنونی سدهای کشور از وضعیت نسبتاً مطلوبی برخوردار باشند.

قاسم‌زاده تاکید کرد: این مهم در عبور بدون تنش از تابستان گرم پیش‌رو که بر اساس اطلاعات هواشناسی، دارای رکوردهای دمایی در سطح کشور است، به مدیریت بخش آب کمک خواهد کرد، اما همچنان کنترل مصرف، مطمئن‌ترین و اصلی‌ترین گزینه در مدیریت منابع آبی است.

سخنگوی صنعت آب ضمن اشاره به ورودی‌ سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ نیز گفت: حجم آب موجود در سدها در حال حاضر ۳۱ میلیارد مترمکعب است که نسبت به سال آبی گذشته با افزایش ۱۰ درصدی روبروست.

وی ادامه داد: درصد پرشدگی سدهای تأمین‌کننده آب شرب استان  تهران ۳۶ درصد است.

سخنگوی صنعت آب کشور اظهار کرد: حجم مخازن سدهای تهران تا ۳۱ تیرماه نسبت به سال آبی گذشته افزایش ۲۴ درصدی داشته است و همچنین درصد پرشدگی مخازن سدهای دریاچه ارومیه، ۶۰ درصد و میزان پرشدگی سدهای زنجیره کارون ۸۲ درصد است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود